sobota, 22 grudnia 2012

Skazany na Blues...

Jak widzicie po tytule posta, będzie on poświęcony zespołowi Dżem a w szczególności Ryśkowi Ridlowi. 

Film obejrzałam już kilka razy ale zawsze lecą mi łzy. Rysiek był wspaniałym człowiekiem o wielkim talencie ale zmarnował to i swoje życie przez narkotyki. Zmarł 30 lipca 1994 r w Chorzowie. Zmarł na niewydolność serca. [*] Miał by 38 lat 7 września. Rysiek po za świetnym głosem, grał również na harmonijce ustnej.

Na nagrobku Ryśka został wyryty cytat "W życiu piękne są tylko chwile", tekst pochodzi z piosenki "Naiwne pytania". A po śmierci żony wyryto również napis "Tylko Ty i Ja" który pochodzi od tytułu piosenki Dżem. 

Cytaty Ryśka


"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..."
"Był taki czas w którym myślałem, że mogę w sobie coś zmienić."
"Dla was będę śpiewał zawsze! Do końca."
"Fani, zwłaszcza młodsi, zaczęli traktować mnie jak Bóg wie kogo, jakiegoś idola, niemal z czcią. Przeszkadza mi i dziwi mnie takie zachowanie. A ja nie lubię siebie w dorobionej na siłę aureoli."
"Młodzież powinna być piękna i zdrowa."
"Nigdy nie byłem abstynentem. Ale w stanie wojennym chciałem pomóc przyjacielowi, który uzależnił się od dragów. I sam się wciągnąłem... Nie lubię o tym mówić, bo co mogę powiedzieć?"
"Przestałem marzyć. Jak człowiek nie marzy-umiera"
"Próbowałem pracować, ale nic z tego nie wychodziło. Jakoś nie mogłem się wciągnąć. Robota nudziła mnie.Zatrudniałem się gdzie popadnie i po paru dniach przestawałem przychodzić"


Lauruśkaa

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny a zarazem zajebisty blog. Tematyka ktora mnie interesuje wiec obserwuje i ilicze na to samo z twojej strony :-)

    OdpowiedzUsuń